måndag 23 mars 2009

Trots allt

En underbar måndag fast det snöar isstickor för idag kommer min yngste hem igen. Han landade lyckligen igår ungefär samtidigt som jag läste om ungdomar som störtat i just USA efter just en skidsemester. Fruktansvärt. Om jag lärt mig något är det att livet inte är rättvist.



Jag ger er, kära bloggare, en av de sötaste rosorna i min trädgård: Bonica 82. Den blommar oavbrutet från början av juli till frosten. Den är en riktig marsipanros. Det är inte en rättvisande bild, men det blir väl sommar igen, snart, eller så?

Ha det så bra tills våren återvänder.

9 kommentarer:

  1. Ja det har jag också upptäckt - att livet inte är rättvist. Hemskt!
    Hoppas din dag blir bra och tack för rostips.
    Tror att jag kommer att ha flera rosor i min trädgård tack vare bloggen.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  2. Jag läste just om den tragiska olyckan och det är grymt!
    Skönt att din son är lyckligt hemma.
    Men underbara ros som en pudding! Otroligt mjuk och fin form i rosen - vill ha!!
    Hoppas du får en fin dag! Kram / Bea

    SvaraRadera
  3. Skönt att sonen är hemma! Alltid tragiskt med olyckor och speciellt när det är barn och ungdomar inblandade.
    Bonica 82 har jag två stycken. Planterade jag första året vi bodde här och dom är verkligen söta och tacksamma! Passa ju så fint med lavendel dessutom *ler*
    Men som sagt känns det avlägset med blommor nu.....när allt ligger under ett tjockt täcke av snö igen. Minusgrader har det också "lovats" en stor del av veckan. Men på fredag verkade det som om våren skulle komma.....en gång till! För gott den här gången hoppas jag.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Jag är inte delaktig i Evas nya bok.
    Så det inte blir något misstag.
    Vill inte ta äran från någon annan.
    Jag och Eva kommer med ny bok nästa år.
    Ha det gott
    annika

    SvaraRadera
  5. Hej.

    Ja bilderna från vår trädgård finns på min blogg.
    Jag började ju med bloggandet i höstas så jag har ju inte så många bilder. Men nu har jag lärt mig att ta kort på allt så till sommaren kommer jag att försöka få bilder i alla vinklar på det som växer och gror det skall bli kul.
    Olyckan är ju för tragisk, jag förstår inte hur man som förälder kan komma över en sådan förlust.
    Nyligen är uppe hos oss förolyckades en fjortonårig pojke. Han åkte som passagarare på en skoter och ramlade av och den bakomvarande skotern körde över honom. Det är så grymt.

    Nä nu något trevligare. Våren har börjat närma sig oss men det ligger mycket snö ännu här så inga vårtecken syns men när våren kommer för att stanna så går det snabbt för det har ju börjat töa.

    Ha EN FIN DAG

    gUNILLA

    SvaraRadera
  6. That's a lovely rose! Not sure if it's the same Bonica that's offered in the US (apparently there's more than one?), but Bonica is one I've been meaning to try. Very floriferous and supposedly very disease resistant.

    SvaraRadera
  7. Hej
    nej livet är inte rättvist. Visst är det skönt när barnen kommer hem efter resor...
    Min son brukar vara borta flera månader på vintrarna...
    Rosen är verkligen söt! Doftar den?

    Hälsar
    Monika

    SvaraRadera
  8. Tack, tack ja nu är han hemma hos mig. Härligt!
    Monika: Nej, tyvärr den är helt doftlös.

    SvaraRadera
  9. Söt ros du visar, har en riktig marsipanros i min trädgård också! Man kan inte få för många!
    Växthusmadam

    SvaraRadera