lördag 21 februari 2009

Liten lördagskommentar

En lika stor besvikelse som tidigare (Engelska trädgårdar) med samma tråkigheter, larvigheter och överdrifter. Då lyser Placido Domingo än klarare, som den vackraste av stjärnor. Hans röst är större än livet och har förmågan att fylla min, just nu feberheta, kropp med glädje. Att en människoröst kan vara så fantastisk. Skulle han fråga skulle jag svara: JA! Att Birgit Nilsson tycker som jag är bara ett extra plus;)

Han får min allra mörkaste, blodröda ros: Mossrosen Nuit de Young:



Ha en skön lördag!

6 kommentarer:

  1. Cara Lillebeth,
    Med Placidos hjalp kommer Du nog snart pa fotter. SALVE! Placido var ett sjalvklart kort. Birgits vilja lyser igenom.

    Besokte for nagra ar sedan Sissinghurst. Den vita tradgarden finns kvar pa min nathinna an. Men haller med Dig, manga eng tradgardar ar alltfor "skruvade". Krya pa Dig o trevlig helg! Bacione, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Ett annat sätt att kurera sin förkylning är att läsa Birgit Nilssons memoarer. Något roligare och intressantare finns inte!! Krya på sig! /Ruben

    SvaraRadera
  3. Han har jag ingen koll på alls, mer än att jag vet att han är en världsstjärna.
    Rosen var en riktig snygging.
    Trädgårdsprogrammen kollar man på i brist på annat, men visst är det lite patetiskt att de sätter sån stor vikt i att komma med i den där boken.........trädgården ska väl vara ett nöje och en avkoppling! Ha det så gott. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Det verkar vara en enda stor besvikelse det engelska trädgårdsprogrammet för de flesta, själv hann jag inte titta, men jag trodde verkligen att det skulle bjuda på riktig trädgårdsinspiration...suck!
    Men din ros är ju underbar, sammetsliknande blad!
    Krya på dig! /Bea

    SvaraRadera
  5. JA! Ingen är som Plácido... Du vet väl att jag fått en kyss på kinden av honom!
    Just hemkommen från Köpenhamn och besök på nya Operaen. Så häftigt. Men tyvärr inte ens vår där..

    SvaraRadera
  6. Ja visst har han en underbar röst.
    Rosen är ju för snygg, undra om den klarar sig hos mig?

    Ha en fortsatt fin vecka

    Gunilla

    SvaraRadera