måndag 25 januari 2010

Skogslängtan



Plötsligt är det bara så där kallt igen. Jag hatar det. Det kryper som oro på huden. Kanske är det något uråldrigt det där. Nån rest sedan gammalt tillbaks: att kyla är farligt. Det känns till och med farligt att lägga ut blombilder på bloggen. Vem vet om de fryser? Då är de säkrare med skogen. Den klarar sig.



Jag kan längta så efter att få gå där det nu är snödjupt och kallfruset. Och den tiden kommer. Då kan jag sitta vid stenen och lyssna på suset.



Må kylan vika för varmare dagar! Ha det gott!

14 kommentarer:

  1. Den svenska skogsgläntan är bland det skönaste som finns! Kom nu ihåg att besöka den ofta till sommaren! /Ruben

    SvaraRadera
  2. Vilken värme du sänder ut genom min dator med de bilderna.
    Nu längtar jag mer än innan.
    Annika

    SvaraRadera
  3. Precis så känns det. Vad skönt att läsa att man faktiskt delar känslan med någon - tycker oss annars omgivna av galna vinterfantaster...

    Och skogen. Underbara bilder. Vad man längtar!

    SvaraRadera
  4. Visst är skogen härligare när den är grön. Men nu ska jag gå ut i den frusna vita......
    Vi är på väg åt rätt håll. Håll ut! Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Vilka vackra bilder den andra påminner mig om en väg jag brukade rida längs när jag var liten. vad naturen är vacker. Ha en fin dag./Gela

    SvaraRadera
  6. The pictures you're showing are so beautiful they look like a fairy tale forest.

    SvaraRadera
  7. oj vilken härlig promenad man kan ta sig dår och bara sitta och inte göra något//Britt

    SvaraRadera
  8. Våren kommer, vännen! Skickar en varm kram från England (som är varmare men tjurigt gråmulet). Har läst ut din bok, mejl kommer snart!

    SvaraRadera
  9. Skogen är ju verkligen ett frodigt ställe med spår av urtiden. Inte konstigt att vi längtar dit, stillheten, fukten och lukten..dte är inte länge kvar nu. Håll ut !

    SvaraRadera
  10. Underbara bilder från en undrebar "trädgård"!/Anja

    SvaraRadera
  11. Skulle inte ha nåt emot att vandra runt i den skogen med solstrålarna som letar sig ner mellan träden :) Håll ut...rätt som det är så är våren här.
    Tjingeling
    Monica

    SvaraRadera
  12. Oj, tänk om man fick ströva omkring i den vackra skogen med solstrålar som strävar fram mellan träden. Härligt, snart kommer den chansen åter! Kram / Bea

    SvaraRadera
  13. Ja, fy vad det blev kallt igen. Jag är född och uppvuxen i skogen och längtar aldrig dit. Men dina bilder är fina.

    SvaraRadera
  14. Lillebeth, I love the green wood ... I enjoy the image of your sitting on the lovely rock listening to the forest. Lush and alive with verdant poetry. Though it may be colder... do you not bundle up and go there on snowshoes to enjoy the sounds of winter... the trees creaking in the wind... making wood chimes? I would love to see your wood dressed in white! ;>) Kram Carol

    SvaraRadera