fredag 28 augusti 2009

Blommig fredag






I mitt lilla lusthus bor några av mina pelargoner. Och ibland jag. Ensam eller i sällskap. För "huset" är tänkt för gott vin eller kaffe och en god bok. Eller bara en stunds avskildhet. Men regnar det är platsen felvald. Det droppar från springor och okittade glas. Jag tillverkade det för sisådär en 16 år sedan av överblivet material, så ändå kan man säga att det har hållit bra. Men nu måste något göras före vintern.



Längst fram Jakobsdal och bakom Blue Wonder.



Och så Mårbacka förstås.

Ha en skön helg, den sista i en sommarmånad på ett tag.

PS Bilen klarade sig. Duktigt för att vara 24 år. Tack för all uppmuntran!

Fler bidrag till Blommig fredag hos Katarina

26 kommentarer:

  1. Underbara bilder. Ibland är allt (även vi människor), som vackrast när det blivit gammalt, slitet och nött (älskat).
    Trevlig helg
    Birgitta

    SvaraRadera
  2. Åååhhhhhh, dessa vackra gamla lusthus/växthus som alla ni händiga mänskor snor ihop bara sådär!!! Om man var en pelargon som fick bo i ditt underbara växthus skulle man nog vara den lyckligaste pelargonen i hela världen! :-)

    SvaraRadera
  3. Så vackert det är, ditt lusthus! Perfekt för pelargoner. Tycker det är imponerande att du byggt det själv! Hoppas du kan restaurera det så att det håller länge, länge.

    SvaraRadera
  4. Vilket vackert lusthus och där mår säkert både blommor och du riktigt gott.
    Trevligt veckoslut /bea

    SvaraRadera
  5. The setting of your greenhouse/garden is so beautiful! I think in the tropics everything looks a little 'wilder':) Pretty blooms!

    SvaraRadera
  6. Det var ju ett sött litet lusthus du har!
    Fina pelargonbilder, men jag måste erkänna att jag ändå inte är ngn pelargonälskare. (Jag har EN av engelsk typ i mörka färger.)
    Trevlig Helg!
    hälsn

    AnnA

    SvaraRadera
  7. Helt underbart litet lusthus – jag är hur imponerad som helst att du byggt det själv! Så romantiskt med det rosa också.

    SvaraRadera
  8. Så härligt med ett eget litet krypin bland de vackra blommorna. I år har jag ingen Mårbacka, annars brukar jag köpa en vit som jag tycker är fin tillsammans med de andra Pelargonerna. Mys så mycket som du kan i ditt mysiga hus. /Margareta

    SvaraRadera
  9. How inviting! Your glass house/gazebo is so poetic tucked into your garden... I could sit there for hours... moving the buckets around when it rains. Lillebeth you are a magician with Geraniums... it seems they love your glass house too! Pure Country Charm!

    SvaraRadera
  10. Carol beat me to it! lol I was going to say how inviting your greenhouse looks surrounded by your beautiful garden. I love the soft romantic colors of your geraniums.

    SvaraRadera
  11. Vad mysigt det ser ut i ditt växthus. Det är lika illa med mitt, det läcker inte lite här och där så man får flytta stolen om man ska klara sig "torrskodd".
    Härliga pelargoner! Ha det så fint i helg och ge din bil en kram eller en extra vaxning eller nåt;-) /Kram Anette

    SvaraRadera
  12. I like your greenhouse - it looks a very peaceful place to rest. Love your Pelargoniums too. They are one of my favourites.

    SvaraRadera
  13. Ditt lusthus är ju helfint, mycket finare än dom nytillverkade växthusen man kan köpa. Genuin charm har det, så ska du göra något med det, inte ändra utseendet !! Pelargonerna var fina, jag kan inte fatta och begripa att dom blommar som bäst nu när jag har givit blaffen i dom.. Ja,ja,..Men du, det var väl gott att bilen gick igenom kontrollen, alltid trist att ta avskjed med gamla trogna tjänare :)

    SvaraRadera
  14. Så underbart romantiskt är ditt lusthus!
    Sista helgen i sista sommarmånaden, var det så du sa. Det gör lite ont i mig, mörka kvällar känns redan jobbigt. Önskar dig en fin helg.

    SvaraRadera
  15. Så vackert ditt lilla lusthus är, omän lite otät som du skriver. Ser så himla charmigt ut och behöver inte något för att piffas upp.. helt underbart ligger det där. Kram och ha en skön helg.. MOa

    SvaraRadera
  16. Åh, vilket sött litet lusthus. Åldern tar ut sin rätt. Det gammla och slitna är vackrast.
    Sista helgen i sommarmånaden, hoppas det blir några fler vackra dagar att njuta av.
    Tack för kommentaren hos mig.
    Ha en fin weekend!

    SvaraRadera
  17. Vilket charmigt litet pelargonhus! Fast lite synd att man inte kan sitta där när det regnar... det är ju så härligt att höra smattret mot taket. :-)

    SvaraRadera
  18. Underbart "lusthus"- det skulle man vilja se fler fina bilder av...Underbara pelargoner! Ha en fin heg//Eva

    SvaraRadera
  19. Tänk vad det blommar, dessa våra pelagoner - mina var lite sena i starten men nu har dom kommit igång ordentligt, MB

    SvaraRadera
  20. Ditt lusthus är så vackert, så jag hoppas verkligen att det klarar många vintrar framöver. För det bör få stå länge länge. Och vad gör det att det droppar lite - det är ju en del av charmen. Och det finns ju hinkar...

    SvaraRadera
  21. simply beautifully captured shots...lovely!

    SvaraRadera
  22. Hej Lillebeth, såg på en kommentar hos Kärleksstigen att du har en Prydnadsapel, har du någon bild på den och hur stor är den? Vi funderar på att köpa en sådan nämligen.

    Sedan en fråga. När jag surfade in på din blogg första gången tyckte jag att jag kände igen ängeln på headern. Har du varit med i något tidningsreportage där den har visats?

    Marit

    SvaraRadera
  23. Hallå igen Lillebeth, tack för svaret, jag visste väl att jag kände igen både dig och ängeln. Det var ett fint reportage som gav mycket inspiration.

    Marit

    SvaraRadera
  24. Men så underbart vackert!!!
    Jag sitter här och tittar och tittar och tittar....
    Ljuvligt..
    Vad mer kan man säga.
    Annika

    SvaraRadera
  25. Åh va fint du har det. Kul att du kikade in hos mig så jag hittade hit. Vilken otroligt vacker nätkvinna du gjort. Har du gjort den själv? Säljer du sådana? En sådan skulle jag verkligen vilja ha.

    SvaraRadera