onsdag 1 april 2009

Äntligen

En jättestor snövall gjorde att jag inte kunde komma närmare och inte blev det så vackert som det som ögonen såg, men ändå...



Ser ni? De allra första små krokusstråna. De kunde inte motstå min längtan längre. Så i denna mycket branta (därav den ringa mängden snö, den stannar liksom inte kvar) södersluttning såg jag dem. Lycka! Och har det bara börjat så lär det inte sluta. Därför kan jag meddela att våren har kommit till mig också.

Annars blev jag, för ett tag sedan, väldigt inspirerad av Annikas på Naturliga ting-bloggen groddningar. Så jag skulle göra själv liksom, med ärter. Det blev inte så bra, så efter några dagar gav jag upp och sådde om dem i jord istället. Nu ser det ut att bli små goa groddar om några dagar. I jord då, men jag har alltid älskat jord.




Ha det gott!

5 kommentarer:

  1. Hej
    Det är bara att gratulera!
    Våren har kom till sista 1 april!
    Jag har en enkel groddlåda från hälsokosten då är det enkelt att grodda!

    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  2. yes har våren kommit till dig så lär det nog inte dröja här heller. Idag har vi haft fantastiskt väder sol +8 det har töat så det rinner efter vägarna det är fantastiskt.
    Fort går det nu, jag hoppas att vädret håller sig fint fram över Påsken för då far vi ut till vårt sommarställe och ser ifall det har hänt något där med växterna.

    Ha det gott

    Gunnilla

    SvaraRadera
  3. WOW... det väntar jag på också, men ännu tar det säkert ngn tid, men snön har verkligen farit illa idag av värmen och det är så blött, så det går med fart nu :)
    Att grodda var det ett ag sedan jag höll på med det (mest alfa alfa, tror de hette så), men visst var det inspirerande med hennes inlägg om groddar, kanske man får ta upp det igen till hösten, för nu är det så mycket annat som upptar tiden.
    Ha en trevlig kväll! /Bea

    SvaraRadera
  4. Tror att det har blivit grodd feber i Sverige.
    jag hade inga när jag kom hem så jag köpte 2 lådor och det räckte 2 dagar. Så nu är jag full gång igen.
    Dina groddar är mycket finare att titta på.
    Smaklig spis.
    Annika

    SvaraRadera
  5. Ha ha, jag gjorde också något sorts försök efter att ha läst samma blogg, men mina gjorde sig bäst som fågelmat! Och de små liven ska ju också ha nyttig mat, eller hur? /Ruben

    SvaraRadera