lördag 4 april 2009

Månadens bild

Borde väl egentligen skona er, kära bloggare, från den trista upprepning som nu följer:

4 april:



4 mars:



4 feb:



Om jag skrollar fort upp och ner så är det mest färgen på luften som förändrats. Färgen på luften? Ja. Det ser ut så. Och visst har det smält lite, men annars är det sig hopplöst likt och om jag kollar mina dagböcker några år bakåt i tiden också hopplöst sent. Men till slut, jag vet, är det ändå inget som kan hindra värmen att smälta allt och locka fram det gröna.

Ha det nu riktigt skönt i den tredjedel av landet där solen lär lysa och värma. Vi andra får huttra ännu en tid och ha det skönt i våra drömmar.

5 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag kan inte låta bli att skratta, det där är ju stor humor (och samtidigt lite tragik.)
    Nåja, våren kommer väl förr eller senare.

    SvaraRadera
  2. (nu verkade min kommentar försvinna igen, suck, försöker igen, men du kanske får samma flera gånger!): Lillebeth, onekligen lite tragikomiskt som Tor säger, som om hela din värld frusit i ett läge och liksom fastnat (fast det var vackrare i februari med än mer snö och sol!). Men trampa du på på den där stigen som börjat smälta, ska du se att isen till slut ger med sig! Ha en underbar helg! /Camellia

    SvaraRadera
  3. Jag önskar du kunde vara här och sitta i solen och värma dig. Jag älskar snö, men nu räcker det! HOppas våren kommer till dig snart.
    Eva

    SvaraRadera
  4. Fniss... inte stora förändringar, men snön har i alla fall fallit från taket, nästan :)
    Hos oss ser det lovande ut nu just, solen håller på att stränga sig fram ur molnen och jag skönjer den blåa himlen, men ännu inga vårblommor hos mig.
    Ha en bra dag! /Bea

    SvaraRadera
  5. Förstår att du vill ha bort snön så fort som möjligt nu, det ser ju ut att finnas en hel del av den varan! Hoppas att du iallafall har lite sol att njuta av emellanåt!! ;-) /Ruben

    SvaraRadera