fredag 18 december 2009

Blommig fredag

Blommig o blommig! Försöker se det här vädret som fruktbart;)















Mycket snö skyddar mot mycket kyla. Och vi har fått mycket av båda. Mycket att skotta, träningsvärk!
Blir ofta lite rädd när det är för kallt. Känner mig instängd och tycker det är lite farligt. Faktiskt! Betvingar genom att räkna dagar: Två stycken om man inte räknar med idag, tills det vänder. Det ska vi fira som vi brukar med Gulmiddag. Berättar mer sen. Ha det gott i händerna på vädret!

fler bidrag till Blommig fredag hos Katarina

PS Min vita Amaryllis håller just på att slå ut. Blir vackert till jul.

17 kommentarer:

  1. Gulmiddag (!) gör mig lite nyfiken!
    Visst är det kallt, men snö har vi endast ett tunt lager och det skyddar föga de känsligaste växterna. Vi får se hur våren blir och snart vänder det till det ljusare :)
    Trevlig helg! Kram / Bea

    SvaraRadera
  2. Wonderful comparison photos Lillebeth! Red and white perfect Christmas colors. Enjoy your weekend! Kram, Carol

    SvaraRadera
  3. Gulmiddag??! Ja, det låter ju spännande!!
    Oj, så mycket snö du har fått och kyla till på köpet. Men jag som säger som jag brukar........bor man i Norrland så får man skylla sig själv ;-D
    Nej du, du och jag och varsin cappuccino på nåt mysigt ställe i Rom......det vore nåt det!
    /ha en fin helg! kram Anette

    SvaraRadera
  4. Det låter spännande med gulmiddag.
    Snö verkar ni fått i massor. Här är också vitt ute idag men i lite mer lagom mängd.
    Trevlig helg
    Birgitta

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga foton på frukten :) Gulmiddag ?? ska bli spännade att få läsa om sedan.....
    Må så gott i snön :)
    Tjingeling
    Monica

    SvaraRadera
  6. Mycket fint att se bilderna i olika stadier.
    Här har vi också några centimeter snö som jag hoppas ligger kvar ett tag årminstone över julen.
    När här är kallt och det blåser så får man lägga minst 10 gr till. Tack för titten hos mig. Anita

    SvaraRadera
  7. Hehe, gulmiddag..? Även här vräker snön ner idag, och jag får snart åka hem och skotta...

    SvaraRadera
  8. Gulmiddag, låter som en påskspecialitet, men jag har säkert fel...;-). Intressant förvandling av frukten, egentligen skulle den väl vara som rödast just till jul.

    SvaraRadera
  9. Aj aj så mycket snö! Men bilderna är vackra! Och vad är gulmiddag?

    SvaraRadera
  10. Oh så fin. Du är en mästare med kameran Lillebeth, jag har väl antagligen sagt det tidigare. Brilliant

    Ha e trevlig helg/ Tyra

    SvaraRadera
  11. Gulmiddag ? saffran? paella?.. låter lite som den gula bakningen som dom lagade i Trolltider på åttiotalet. Spännande att se vad det blir till. Härlig show av äpplenas öden utöver hösten, fin avslutning med naken kvist, dom gav väl upp till slut.. Japp, nu vänder det snart!! Här har vi minus 16 grader och jag ska på fest ikväll, usch, tanken på bilfärden hem inatt, burr.. man skulle ha haft en vargskinnpäls :)

    SvaraRadera
  12. Ja, det är verkligen skönt att det vänder snart så vi får ljuset tillbaka. Men jag, som inte är bortskämd med snö, är verkligen glad för att vi fått så vitt och ljust ute nu. Hoppas det varar mer än ett par dagar som det brukar...
    Vilken fin bildsvit du har gjort. Kul att följa äpplena från moget till övermoget till ...? Mina hänger också kvar på träden och blir mat till fåglarna. Så gör de nån nytta! =)

    SvaraRadera
  13. I like to see snow (because we do not see it very often) - but I can appreciate how too much of it would be a bad thing! Enjoy your weekend.

    SvaraRadera
  14. Nu räcker det, kan vi få lite mildare väder, tack!
    Ha en trevlig gulmiddag!

    SvaraRadera
  15. I agree, beautiful combination of red and white, very Christmasy! Are those apples, or crabapples? The snow is beautiful but difficult to deal with.

    SvaraRadera
  16. Gulmiddag - låter spännande! Läckra, fruktbara bilder! - Känner som du en enorm besvikelse över det uteblivna klimatavtalet..försöker vara optimistisk men lyckas inte just nu.
    God helg!

    SvaraRadera