onsdag 22 juli 2009

Underbart...



...att komma hem, att kunna gå ut i trädgården och plocka rosor, att känna doften i hela huset, att se att sonen skött om allt och vattnat ordentligt, att ha fått vara med barn och barnbarn - det är livet det!

Och somliga (läs min dotter) har en vidunderlig utsikt från sin trädgård på Bastugatan.



Det kan jag knappast ståta med. Här finns andra kvaliteter. Här kan jag se ut över blånande berg om jag står högst upp, vid ruinen ungefär.

Det är inte bara rosorna som sprider vällukt. Valerianan står i sitt vackraste och doftande flor.



Somliga tycker att den luktar illa, att det skulle lukta råtta. Kanske beror den tolkningen på att katterna är fullkomligt tokiga i den och kan rulla sönder alla färska skott om man inte passar den. Jag tycker den luktar helt okej.



Fast just nu, i stark blåst och lätt regn, ligger Valerianaälskaren mest och sover.

Ha det gott!

11 kommentarer:

  1. Va förra året? Då får jag gå till biblioteket en sväng för det vill jag se.
    Var är det du bor?
    Har inte koll på alla bloggare det är så många otroliga härlig trädgårdsmänniksor och jag har haft besök från Dallas och >Örebro bara för bloggen skull - tack vare bloggen skall jag väl säga.
    ha det gott
    Annika som skall till bibiliotekt

    SvaraRadera
  2. Åja, du har inte så pjåkig utsikt du heller! /Ruben

    SvaraRadera
  3. Underbara Bastugatan. Där har jag trädgårdat i många år...

    SvaraRadera
  4. Sotis på trädgård på Bastugatan! Katterna här är efter min kattmynta (förstås). Den blir bara plattare och plattare. Varför kan de inte sitta brevid och njuta, det har jag inget emot – måste de LÄGGA SIG ovanpå blommorna!!

    SvaraRadera
  5. Mmm, inget är som att komma hem efter en god resa och hälsa på alla växtvänner man saknat!

    SvaraRadera
  6. Visst är det skönt att komma hem till sitt eget, där finns den bästa vilan. Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Jag har nog kort på din dotters trädgård fast på andra hållet. Taget från "Mälardrottningen" och på långt håll förstås *ler*. Det där är en sån där "farlig" utsikt, svårt att sluta titta! /Anette

    SvaraRadera
  8. Borta bra men hemma bäst...heter det ju:) Det stämmer, tycker i alla fall jag :)
    Tjingeling
    Monica

    SvaraRadera
  9. Visst är det skönt att komma hem :)
    Hittade hit av en händelse. Det fanns mycket fint att se bl.ruinen och alla nävor. Hit återkommer jag gärna igen!

    SvaraRadera
  10. Kan du inte skicka valerianaälskaren till mig?! Åhhh! jag blir ju sååå kattlängtande!/Anja

    SvaraRadera
  11. Great that your son is so into gardening and looks like a wonderful place to visit. I love your garden best though!

    SvaraRadera