fredag 31 juli 2009

Blommig fredag



Blue Angel, ett vackert namn på en vacker klematis.



För varje år klättrar den längre och längre upp och ut på grenarna på det lilla
paradisäppelträdet.



"Bakgrundar" min andra ängel i trädgården, den som är gjord och formad av kycklingnät och som står som en dimfigur i kvällsljuset.

Måtte solen skina på oss under helgen i lagoma doser med skön sommartemperatur för nu har det regnat tillräckligt. Ha en härlig helg och fler bidrag till Blommig fredag hos Katarina

For Carol and Sweet bay here is the link to the Ruin

18 kommentarer:

  1. Vilka vackra änglar du har! Blue angel är en ny bekantskap för mig, men den skulle helt klart kunna få bo hos mig också.
    Jag håller med om regnandet - nu kan det vara bra! Jag har ju semester...
    /Helen

    SvaraRadera
  2. Påminner lite om den jag visar. Jag är alltid så förundrad över hur många sorter det fins! Fantastiskt!

    SvaraRadera
  3. Hur blir man ägare till så ljuvlig ängel? Tillverkar själv? Köper? /Anja

    SvaraRadera
  4. Ljuvliga änglar, båda två! Hos oss är klematisblommorna på vår nya Valge Daam alldeles förstörda av allt regn :-(. Tur att man kan få se fina klematisbilder på Blommig fredag i stället!

    SvaraRadera
  5. Det finns många vackra klematis. Din Blue angel är verkligen vacker och har en härlig färg!

    Jag såg just din Summer Snow. Jag har också en som växer som besatt. Riktigt härlig klematis!

    SvaraRadera
  6. Very beautiful! And love the colour too!

    Have a great weekend!

    SvaraRadera
  7. Clematisen är vacker men jag beundrar dina änglar, dom måste vara helt ljuvliga att se (??) i kvällsljus!

    SvaraRadera
  8. Lovely clematis ... brings to mind a delicate cloth... fabric... I should know the name but as with all names I tend to forget... Love the color and it complements your campanula and your other angel ... I always enjoying seeing. Your garden has a magical feeling! Happy sunny holiday. It is raining again here!!

    SvaraRadera
  9. Oh Yes ... I recall that post of the ruin... I so admired your efforts! It might have been an former house? You have made it into a lovely unique space!

    SvaraRadera
  10. Vacker Clematis du visar Lillebeth! Clematis kan man heller inte få nog av...
    Jag är också nyfiken på din ängel...Med lagom mycket kreativitet kan man skapa så många sköna saker.
    Dessutom har jag sett i den blog, att du har en egen ruin...Ett projekt som jag också skulle kunna tänka mig, bara jag hittar byggmatrial...Men min man är i den svängen, så det löser sig nog, och det är kul att ha framtidsprojekt...
    Ha en trevlig helg, och tack för att du tittade in hos mig!
    hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  11. Blue Angel is well-named! It's lovely.

    Thank you for the link to the ruin post. What a wonderful addition to the garden -- so beautiful and unique.

    SvaraRadera
  12. Ännu en vacker Klematis! Gillar den blekblå färgen mycket. Hur hög blir Blue Angel månntro?
    Tjingeling
    Monica

    SvaraRadera
  13. Vacker ängel!
    Håller med dig... nu har det regnat nog ... vill ha sol....
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  14. Tjusigt, en sådan klättrare skulle göra sig fint i min trädgård!
    Har aldrig haft särskilt många fjärilar i min trädgård. Jag tycker det är ungefär som vanligt, däremot mindre koltrast i år. /Ruben

    SvaraRadera
  15. Min Blue Angel växer sakta och har ännu inte börjat blomma. Jag väntar. Trevlig helg på dig!

    SvaraRadera
  16. Passande namn på en så vacker klematis. Och så bra den passar till din fantastiska nätängel.
    Katarina

    SvaraRadera
  17. Mycket vacker Clematis och påminner om min som jag planterade i år och blommar fint.
    Dimfiguren eller nätängeln är så vacker, har du gjort den själv?
    Ha det gott! /Bea

    SvaraRadera
  18. That clematis has big lovely shaped and colored blooms.

    SvaraRadera