fredag 27 november 2009

Blommig fredag

Igår - en dag att njuta av. Solen sken vackert, ingen frost och Strömstaren sjöng. I trädgården hittade jag den allra sista rosenknoppen.



Har svårt att bestämma mig för om bilden är fin, lite äcklig, sorgsen eller lustig. Det får väl ni, kära bloggare, avgöra. Det är i alla fall en knopp av Iceberg:



Njutbart är det också med advent, alla ljus både ute och inne. Och det behövs många att besvärja mörkret med för det är fortfarande 23 dagar kvar tills det vänder mot ljusa dagar igen. Och för mig betyder just advent: väntan på att ljuset ska återvända.



Önskar er alla en skön advent. Ha det gott!

Fler bidrag till Blommig fredags njutningstema finns hos Katarina

19 kommentarer:

  1. "Hmmm ... det här kommer nog att ta tid ... får nog återkomma!, tror jag flugan säger. Trevlig advent själv!!! /Ruben

    SvaraRadera
  2. Fin och sorgsen, skulle jag säga. Ha en skön helg.

    SvaraRadera
  3. I do like your wreath - very colourful.
    Have a lovely weekend

    SvaraRadera
  4. I think all three of your photos are beautiful Lillebeth. I love the movement in the sepal tips, the texture and color of the rose and the background in your first... the insect does not look to be one of those pesky house flies. I love the luminosity in your second photo and look at all the green! Your wreath is so lovely!! I just want to pull up that door knocker and say Happy Advent to you too. Kram Carol

    SvaraRadera
  5. Good Morning again ... Dear Lillebeth thank you so for you moving comment... that was a very hard thing for me to write. I so agree with you too. Have a lovely weekend. Kram and Love, Carol

    SvaraRadera
  6. Helt underbar bild av rosen knoppen och flugan.
    Den kanske hinner slå ut.

    Den vita är fantastiskt fin.

    ha en trevlig advent
    gunilla

    SvaraRadera
  7. Hello Lillebeth...pretty blooms and your wreath is lovely!

    SvaraRadera
  8. Tänk att den heter Iceberg, innan jag såg namnet tänkte jag just att den såg ut som en isros, skulptrerad i kyla. Vackert och vemodigt. Det är inte första gången.

    Ha en fin första advent.

    SvaraRadera
  9. Camellia said it perfectly, beautiful and melancholly.

    SvaraRadera
  10. Stackars lilla rosenknoppen! Plocka in den vet jag! :)
    Ha en trevlig fredagskväll!

    SvaraRadera
  11. I love your roses. They are pretty opened or still in bud. Your white with purple bloom from last week is pretty, too. I enjoyed seeing that area with all the water, too.

    Thanks for visiting my post and you have a great weekend, too!

    SvaraRadera
  12. Jag känner lite som du - de sista rosenknopparna är lite sorgsna, men ändå gläds jag åt dem.
    Önskar dig en skön helg!

    SvaraRadera
  13. Fin! Ha en skön 1a Advent!//Eva

    SvaraRadera
  14. Tack snälla Lillebets för fröerna! Det ska bli jättekul att testa. Börjar klia i fröfingrarna så smått. Kram Anette

    SvaraRadera
  15. Det var visst inte bara du som hittade den sista rosen i trädgården!!
    Sol låter underbart här har solen också visat sig lite i veckan och även blåsten.
    Idag är det grått igen.
    Ha en bra lördag
    Kram
    annika

    SvaraRadera
  16. Otroligt fin krans du har gjort(?).
    Ha en fin första advent!

    SvaraRadera
  17. "Sista rosenknoppen" låter som en titel till en dikt eller bok! Väldigt vackert. Ha en fortsatt trevlig helg.

    SvaraRadera
  18. Jag tycker nog att rosenknoppen är rätt läcker, och det gör ju flugan också!
    Ha en skön advent,
    Eva

    SvaraRadera
  19. Godmorgon Lillebeth!
    Hoppas adventshelgen varit skön.
    Hm. Jag var ute för att tita på en del av mina sista rosenknoppar, men Bambi hade tydligen varit där och tagit sig tuggor här och var... Annars har de varit rätt så snälla mot rosorna säsongen som gått.
    Ha en skön vecka!
    hälsn
    AnnA
    PS! Tjusig krans!DS.

    SvaraRadera