måndag 30 november 2009

Adjö november...


...lång och grå.

14 kommentarer:

  1. Säger detsamma, verkligen låååång och grå!
    Nu skall vi njuta av advent och alla ljusen :)
    Ha en bra dag! /Bea

    SvaraRadera
  2. Jag är årstidsnörd och alltså älskar allt väder och alla årstider - dock 0-gradit med nordanvindar och regnblandat snö (fast innifrån värmen är även det helt OK;))!)är ingen favorit. Alltså: Din bild ger mig välbehagsrysningar och rubriken är underbart uttrycksfullt till bilden.
    Nåja. 80-100 mm regn på några timmar är inte heller någon höjdare!/Anja

    SvaraRadera
  3. Vaddå adjö, tänker du snuva oss på en hel dag härligt höstrusk? Okay då, jag bjuder på det!! Ha det gott! /Ruben

    SvaraRadera
  4. Tack för söta hälsningen!;-)
    Hoppas du själv har haft en fin advent!
    Så underbart du har illustrerat den långa gråa november, med den mörka skogen och lååånga träden.Verkligen passande bild till de orden.
    Rosen Iceberg tycker jag ser både läcker och annorlunda ut. Som en krispig marängknopp eller en lite smältande marsmallows ;-)))Färgerna är ju jättesöta!
    Ha en riktigt fin vecka nu, Lillebeth!

    SvaraRadera
  5. Det är allt befriande att säga adjö till november nu!

    SvaraRadera
  6. November stands . . . in your perfect photograph . . . naked, long, etched in black and white, its arms gently scratch and caress the chill of gray mist enveloping their waiting arms. This year November was kind to us . . . I will not think or worry just now . . . why . . . but selfishly accept each warmer day it gave my way. For now there are only four months of cold to go through. Exquisite photograph Lillebeth. Brings poetry and long ink black brush strokes to mind. Have a lovely week and I hope the sun falls in your windows making many rainbows. I am so glad to know we share our beautiful birds. Kram Carol

    SvaraRadera
  7. Men, vilken vacker bild. Jag tror du målar hösten, det har jag sagt förut. Farväl november!

    SvaraRadera
  8. Jag säger som Anja - jag gillar alla väder och årstider. Din bild är väldigt bra, den illustrerar lugn och ro och frid för mig. I november är det liksom tillåtet att ta det lugnt och slappna av efter sommarens stress. Så länge det inte regnar varenda dag är det ok - och det har det absolut inte gjort här hos mig. Jag är nöjd.... =)
    Men nu är det dags för december och massor med ljus! Kanske kan vi även få lite frost så det blir vitt på marken (för någon snö lär det inte bli än på länge...)

    SvaraRadera
  9. A Hauntingly beautiful image.

    SvaraRadera
  10. Jag håller med dig jag saknar inte November. December är en rofylld månad som jag hoppas inte går i stressens tecken. När den är bortgjort så väntar förhoppningsvis en ljusare årstid. Solens återkomst en härlig tid. Vinter snö och sol.

    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera
  11. Karlstad har haft 1 eller högst 2 soltimmar under november, nåt annat än grått kan man nog inte kalla det. Men visst är det lite mysigt också? Att man kan få en chans att varva ner med gott samvete, innan julen nu drar igång. Det kanske finns någon mening med det upplägget ;)

    SvaraRadera
  12. Precis, farväl november, mörk, grå och blöt.
    Passande bild, ha det bra!

    SvaraRadera
  13. Underbar bild - liksom visar november!! Ha det bra.

    SvaraRadera
  14. Ja du jag säger mer än gärna adjö till november detn tristaste månaden på länge....
    Grått både ute och i själen har det varit.
    För mig alltså.
    Men efter regn kommer sol eller hur?
    Ha en bra den 1:a dec
    Annika

    SvaraRadera