onsdag 2 december 2009

Frusen sommar



Aldrig har jag varit så gammal som idag. Det kan inte firas bättre än med doftande, levande rosor från i somras. Ja, om de ska betraktas som levande vet jag inte, men så här är det: I somras plockade jag några väldoftande rosor och lade dem i uppblåsta, väl förslutna, plastpåsar i frysen. I morse tog jag fram dem:







De känns i alla fall alldeles levande och det bästa av allt: Doften fanns där, stark och fin, redan när jag öppnade påsen med sommarluft.

Ha det så skönt, snart är det sommar igen;-)

8 kommentarer:

  1. Grattis på födelsedan! Fiffigt av dig att ha fräscha rosor från din trädgård i december. Har hört om det här knepet förut men glömmer alltid bort det sommartid.

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar idé, och har jag förstått rätt, att det är din födelsedag? Stort grattis - även om du just nu kanske redan hunnit slumra in, men det är den 2a december några flyktiga ögonblick till!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Happy Birthday! I wouldn't have thought of freezing roses, but they are still beautiful. And how wonderful that the fragrance is still there!

    SvaraRadera
  4. Som jag förstår så är det din dag idag, blommor och blader....Grattiskramar liiiite i efterskott från mig, klockan visar 00.02:)!!!
    Härligt med doftande rosor från i somras, det får bli mmin melodi nästa år:)
    Må så Gott!

    SvaraRadera
  5. Fantastiskt - hade ingen aning om att man kunde göra så!!! En födelsedag med hälsning från en somrig trädgård! Kan det bli bättre? Grattis i efterskott! /Ruben

    SvaraRadera
  6. HAPPY HAPPY BIRTHDAY DEAR LILLEBETH! Oh I did not see this yesterday! Birthdays should last more than one day... as your roses. Your words regarding the summer air still being there, when you opened the bag... lifted me into the sky... what a beautiful thought. I think that a clever idea to freeze roses... and they still have their fragrance. Amazing! Your photos are so poetic and lovely. Many Happy Returns to your day. Kram Kram Carol

    SvaraRadera
  7. Vilken fantastisk ide. Den måste jag komma ihåg att spara sommarens dofter i frysen. Otroligt smart.Fina rosbilder också.
    GRATTIS I EFTERSKOTT.

    Ha en fortsatt fin Fredag och en trevlig helg
    Kram/Gunilla

    SvaraRadera
  8. Åhhh, har du fyllt år! jÄTTEGRATTIS i efterhand.
    Vilken helt ljuvlig idé, att frysa in rosendoft! Du är ju bara helt underbar, som gör något sådant!
    Och sen på födelsedagen kunna unna sig att öppna en av rosenpåsarna och njuta av sommarens doft.Åhhh, jag blir lycklig bara jag tänker på det...så härlig idé. Får nog prova det till sommaren.
    Ha det riktigt gott!/Kram Karin

    SvaraRadera