fredag 1 maj 2009

Blommig fredag



Vad annat kan någon förvänta sig denna blommiga fredag än Blåregn, Blåregn från Ninfa.
Klicka gärna på bilderna så blir de mer som i verkligheten.



Skulle bara önska att också doften gick att förmedla, så söt utan att vara kvalmig. Kanske en blandning av svag kaprifol med den underbaraste och fräschaste rosdoft.



Alla italienbilder är tagna av min yngste son eller av min dotter.

Ha en underbar fredag som verkar bli en riktig sommardag i hela landet.

Fler bidrag till Blommig fredag hos Katarina.

15 kommentarer:

  1. Hej
    vackert!
    Varför fotograferar du inte själv?
    Är på väg till Bollnäs!
    hur långt är det till dig därifrån?
    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  2. Jag har just bilat genom Europa (dock inte Italien) hem till Sverige. Och överallt nästan så växte det blåregn i trädgårdarna och parkerna. Blåregn är verkligen underbara!

    SvaraRadera
  3. Underbart! Det var trevligt att du lade en närbild på Blåregnet så man fick se den bättre. Nu förstår jag varför alla suckar efter den åtråvärda växten!!
    Hoppas du får en skön 1:a maj! /bea

    SvaraRadera
  4. De är fantastiska. Här i Enland växer de överallt också, ibland med stammar som ser ut att ha åtskilliga decennier på nacken.

    SvaraRadera
  5. What lovely pictures! Looks like a rainshower of purple flowers.

    I cut my wisteria back severely last year, and although I thought I did it early enough, I only got 4-5 racemes of flowers this year. So I have to enjoy other people's pictures of wisteria this year!

    SvaraRadera
  6. Suck, vad vackert! Jag hoppas på fler italienbilder! :-) Ha en skön helg.

    SvaraRadera
  7. Ja, det är så fint så man saknar ord...........jag vill också åka dit! Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Underbart.. ord överflödiga.. *ler*.. ha det gott..Monica

    SvaraRadera
  9. Så ljuvligt! Tror att det finns ett blåregn som går här hos oss i zon 4. Kanske något till din ruin? Fortsatt trevlig helg!

    SvaraRadera
  10. Blåregnet är sagolikt vackert - både på håll och i närbild. Härliga bilder du bjuder på denna varma, blommiga fredag!
    Ha en fortsatt skön helg!
    Katarina

    SvaraRadera
  11. Jag vill åka till Ninfa! Vilken underbar plats det verkar vara.
    Jag planterade ett blåregn i fjol men jag är osäker på om det klarat vintern. Än har det inte visat livstecken. Jag längtar så efter en pergola klädd med de härliga blå klasarna...

    SvaraRadera
  12. Det måste ha varit fantastiskt att få beundra dessa fantastiska blåregn på nära håll! Förstår om kameran gick varm.. Ha det gott! /Ruben

    SvaraRadera
  13. From One Paradise to Another! Wow! Truly lovely is your world. Thanks for visiting Flower Hill so I now know of your portal. Who is the ghostly maiden? Breathtaking! Oh how I wish I could read Swedish! Beautiful language to read and the way I think it sounds though I most likely do not pronounce correctly. Your world in images go beyond any language.

    SvaraRadera
  14. Cara Lillebeth,

    Visterian ar en beauty! Missade Din post om Ninfa. Fina bilder. Forstar att Du ar trollbunden. Tack f tipset om att lagga ut en gastbok. Sjalvklart. Skall bli! Bacione, Ingrid i Umbrien

    SvaraRadera
  15. Åh, men har du äntligen varit där Lillebeth! Det måste ju vara underbart! Minns du att jag sade när jag var i din trädgård "att nu förstår jag hur det känns i Ninfa". Ninfa måste ju vara bara helrätt för dig. Jag måste också ta mig dit någon gång!
    Åsa L

    SvaraRadera