torsdag 1 april 2010

Glad påsk



Önskar alla bloggvänner en riktigt Glad Påsk så här 1 april.

Har ni blivit lurade?

Inte jag. Inte i år. Inte än i alla fall.

Men för en massa år sedan stod att läsa i DN om ett nytt slags tyg som ändrade färg med kroppstemperaturen. Jag blev alldeles lycklig och drömde om att så snabbt som möjligt inhandla ett plagg sytt av undermaterialet. Hm. Ja, ni förstår.
Men nu lär det visst finnas sånt. På riktigt. Trot?

Ha det riktigt skönt. Det ska visst bli varmt till och med hos mig.

11 kommentarer:

  1. Glad, varm och solig påsk tillönskas du av oss! :-D

    SvaraRadera
  2. Jag såg något inslag på TV om ett tyg som kunde anpassa sig efter värme respektive kyla. Visserligen endast på forskningsstadiet, men ändå!!!
    Glad påsk! /Ruben

    SvaraRadera
  3. Jo,det finns! Jag träffade en gång på en hantverksutställning en kvinna som tillverkade saker av den sortens tyg. Jag ångrar djupt att jag inte köpte något av henne.
    Grattis till nya jobbet och Väldigt Glad Påsk!

    SvaraRadera
  4. Glad påsk själv! Jag har säkert blivit lurad utan att fatta det;)))! Har blivit så lättlurad på gamladar!/Anja

    SvaraRadera
  5. Jag blir lurad titt som tätt, har inte märkt nåt särskilt idag.
    Ha en skön påskhelg!

    SvaraRadera
  6. Tittar in för att önska Glad Påsk.
    Birgitta

    SvaraRadera
  7. Jag goppas verkligen för din skull att värmen inte är ett 1.a aprilskämt. Glad påsk :)

    SvaraRadera
  8. April's fool, heter det här, men åtminstone i våra närmaste kretsar verkar det inte vara någon tyngre tradition. Det verkar vara mycket starkare i Sverige.

    Glad påsk och ha det så skönt!!

    SvaraRadera
  9. Cara Lillebeth,

    Tyget som andrar farg... ett riktigt Pesce d'aprile. Men ingen dum tanke. Jag skulle ga rosenrod aret om. Buona pasqua cara e tante belle cose! Bacione, Ingrid

    SvaraRadera
  10. Heisann!
    Joda, ble lurt av svigerfar som sa at det var revespor på utsiden av døra på Lia hvor vi har vært noen dager på ferie. Vi hadde kvelden før snakket om hvorvidt katten kunne gå trygt utomhus!
    Vi stormet bort til vinduet ... hele familien!

    Ha fortsatt god påske!

    SvaraRadera
  11. Natti Lillebeth!
    Tyg som skiftar i olika färger finns nog.
    Däremot vet jag att jag hade ett läppstift, som skiftade färg med kroppstemperaturen...Och det fanns ju ringar&smycken med stenar som skiftar färg efter temperaturen. (Jag undrar om inte de finns att köpa fortfarande...)
    Ha en fortsatt skön påsk!
    hälsn
    AnnA

    SvaraRadera