onsdag 31 mars 2010

Lycka



Häromdagen knackade det på dörren och utanför stod en okänd man med en bukett i famnen.





Den kom ända långt bortifrån. Min äldste son och min svärdotter var avsändare och på kortet stod det: Grattis till jobbet! Jag blev så glad, så ända in i tårkanalerna glad.
Och så är det. På tisdag, alldeles efter påsk, börjar jag mitt nya jobb. Jag ska på heltid jobba med gammalt bildmaterial i museimiljö.

Dubbel lycka: Blommor OCH jobb!

Livet, inklusive bloggandet lär bli annorlunda. Blir det långa uppehåll så vet ni varför, kära bloggvänner.

Jag fick en gladgrej till:

Den norska bloggen Vilt o Vackert är helt underbar. Där finns alltid något spännande att läsa och lära. Gå gärna dit och titta! Från Vilt o vackert fick jag den här fina awarden:



Citerar lite av det vackra hon skrev om min blogg: "Ho er den eneste som får ringrosa av meg.Ta en tur innom haven til Lillebeth, og se sjøl hvilken perle det må være i virkeligheten."

Tack!

Så trots all vinter som fortfarande är kvar så kan livet vara rätt underbart. Faktiskt! Ha det så bra!

18 kommentarer:

  1. Grattis till nytt jobb! Låter väldigt spännande och intressant. Och en blombukett i dina färger. Ringrosa är du verkligen värd!

    SvaraRadera
  2. Grattis och lycka till med nya jobbet!
    Jag tänker mig, att jobb inte växer på träd i dina trakter (ja, ingen annanstans heller egentligen) och hoppas, att du kommer att trivas. Bild – det verkar passa…..
    Det var en ovanligt vacker bukett du fick i en läcker färgskala.
    Och så hoppas, jag, att våren snart kommer till er också. Se vårtecknen i söder som ett förebådande av vad som komma skall…
    Hoppas också, att du ska få lite tid över till bloggande, så vi inte helt missar dig
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  3. Grattis till jobbet och lycka till! Vilken härlig överraskning med världens vackraste bukett i ljuva vårfärger, säkert i dina färger, eller hur?
    Hoppas du inte dröjer sååå länge, innan vi får en skymt av dig och din trädgård!
    Glad Påsk! /Bea

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar bukett du fick! När man får så fin bukett är man bevisligen "worth it" ;))!
    Och jag gratulerar till nya jobbet också!

    Tänk Lillebeth att jag har träffat den underbara norska tjejen "Vild och Vacker" på riktigt! Vi hade en liten bloggträff hos Wenche (bloggen Troll och Citroner)förra sommaren! Hon var precis så trevlig som hennes fina blogg är!

    Ang min näva så säger SKUD (http://www.skud.se/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=53) att det hos oss är en rumsväxt. Men med tanke på hur stor den blir så har jag svårt att se vilka som har möjligheter att ha så skrymmande rumsväxt. Jag förvara min i källaren bland mina andra "medelhavsväxter" och har den ute under den frostfria årstiden. Den har även tålt ett eller ett par frostknäppar.
    Mitt råd är alltså: Förvaring frostfritt och ljust under frostperioden./ Anja

    SvaraRadera
  5. Stort grattis till jobbet måste kännas helt underbart. Vad kul att dessutom få blommor med bud//Britt

    SvaraRadera
  6. Jag instämmer, grattis till jobbet. Vilken underbar känsla!

    Kram Mia

    SvaraRadera
  7. Visst är det alldeles underbart med långväga blomsterbuketter - vackert vinröd var din. Hoppas nya jobbet lever upp till förväntningarna. Och nej, vi kan inte alls acceptera att bloggen blir lidande.
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Trippel grattis till dig! Blommor, jobb och skryt av Bjørg Nina. Bara att hoppas vårsolen kommer snart också :)

    SvaraRadera
  9. Grattis till både ett intressant jobb och till awarden! Välförtjänt!!
    Glad påsk! /Ruben

    SvaraRadera
  10. Hej
    Grattis till jobbet! Det verkar vara intressant!
    Det är så fint med gamla bilder som tidsdokument...
    Å buketten...
    Ha en härlig påsk!
    kram
    Monika

    SvaraRadera
  11. Gratulerar, verkligen!!
    Det är tydligen så att saker kommer i stim. Blommor, arbete och award!
    Så gulligt att du fick så fina blommor, det är allt något speciellt att få blommor.
    Arbetet låter väldigt spännande! Du kan väl försöka rapportera i alla fall lite!
    Ha det riktigt gott och lycka till!
    Agneta

    SvaraRadera
  12. Låter som ett mycket intressant och roligt jobb, grattis! Grattis också till en snäll och omtänksam son och svärdotter :-)

    SvaraRadera
  13. Jättegrattis till ett jobb som du verkligen tycker om och är inspirerande. Och vilken fin bukett ochså .

    Du är verkligen vär den fina awarden man blir så glad åt lite uppskattning.

    Önskar dig en riktigt fin och Glad Påsk

    Påsk kramen/Gunilla

    SvaraRadera
  14. Grattis till både jobb och award. Du är väl värd båda två!
    Jag tror inte du tar det så hårt nu om våren dröjer lite. Jag tror du får fullt upp med att sätta dig in i det nya jobbet.
    Än en gång GRATTIS och Glad Påsk!

    SvaraRadera
  15. Vad roligt Lillebeth! Jättegrattis till jobbet. Halvtid är inte dumt, när man har andra intressen i livet;-)
    Jättevackert bukett fick du också.
    Ha en fin påsk! Kram Anette

    SvaraRadera
  16. Ja, det var verkligen mycket att fira!! Grattis till det nya jobbet, till blombuketten, till din award och jag vill önska dig Glad Påsk!
    Ha det så bra.
    Kram
    Ingrid

    SvaraRadera
  17. Heisann! Tusen takk... noen har faktisk funnet veien til bloggen min i påska! Den har jo vært "ubemannet" noen dager...

    Og gratulerer med drømmejobben. Den må jo passe midt i blinken for deg!
    Lykke til ;:OD)

    SvaraRadera
  18. Grattis till jobbet, superkul, hoppas vi ses snart!
    Ulrika

    SvaraRadera