torsdag 29 januari 2009

Ständigt detsamma


Varför är det alltid samma/likadant? Varför vit snö? Varför inte grön snö? Det vore väl inte så dumt. Och varför glömmer jag (det är ju bara ett halvår sedan sist) hur man ska överföra nya bilder till datorn från mobilen? Jag gick ut, pulsade i halvmetern VIT snö för att ta några fina bilder till idag. Men sen...de kommer inte ens in i datorn. Måste få hjälp, så kanske till kvällen.
Idag ska jag i alla fall så mina vita Flitiga Lisor, "Candy White" och så ska jag prova Rosenlisor "Bellizzy Color Balls". Ska bli små rosenlika blommor i olika nyanser. Och minipenséerna har kommit en bit på väg i sålådan (har förstås en oöverförbar bild på det också); Viola Tricolor, blå och typ faluröda från egna fröer. Bilden nedan och ovan är från förra året. De finingarna blommar från mars till jul om vädret inte är alltför kallt. Kan man tänka sig något mer tacksamt att så?
Ständigt lika trogna.

4 kommentarer:

  1. Åh, vad kul med en blogg, Lillebeth! Så roligt att få se din underbara trädgård igen! Jag kommer väldigt ofta tillbaka till din ängel, din ruin, din trädgård och dina kloka tankar i mitt huvud!
    Ser framemot att följa bloggen!

    Åsa Langefors

    SvaraRadera
  2. Kul att höra från dig också. Du gjorde min trädgård så fin med din text.

    SvaraRadera
  3. Hej
    Nu möts vi här lite konstigt, för många i bloggvärlen är ju människor men inte känner...
    Kan bara instämma med Åsa (som är i Holland!)
    Jag bloggar oxå lite smått...
    Du är välkommen att se hur jag har det!
    Ha det gott
    Monika

    SvaraRadera
  4. Hej Monika! Jag länkar till din fina sida.

    SvaraRadera