måndag 16 mars 2009

Samma likadant

Jag skulle vilja vara det gröna, vara i det gröna:




Men varje dag börjar så här:



Sen blir det så här en stund:



För att avslutas så här:



Så har det varit i många dagar nu. Egentligen tror jag inte att jag klagar, bara konstaterar och längtar till det som ska komma.
Den här länken kan vara något att hålla i, även om jag/vi får förstahandsinformation från den kära bloggvärld: blommar.nu . Det är en sida där alla kan rapportera in sina vårtecken (också hösttecken m m, fast det känns inte lika intressant). Rätt kul faktiskt och lite trösterikt. För det lär dröja innan jag ens är i närheten av det här där ute: Att liksom vara omsluten av det gröna:



Må så gott denna, hittills (se överst) genomgråa måndag.

7 kommentarer:

  1. Grått hos mig också, men det är plusgrader och de har lovat sol resten av veckan så jag lever på hoppet! /Anette

    SvaraRadera
  2. Vi har haft en varm dag idag +5 men lite växlande väder snöblandat på förmiddagen och vid tvåtiden kom solen så det har varit rena Aprilvädret. Men töar gör det fast några rabatter syns inte på länge än .

    Ha det gott

    Gunilla

    SvaraRadera
  3. Men var så säker: det kommer!
    Katarina

    SvaraRadera
  4. Visst vill man vara omsluten av det gröna - sköna, sol och värme, men det visar sig vara väldigt sparsamt av det just nu även hos mig. Idag har himlen varit blå/grå, precis som din bild och jag väntar på ljuset.
    Bilden med det blänkande vattnet var ju ändå förhoppningsfull. Nu planerar jag att dra igång den stora "sårumban" och då vill jag verkligen ha sol, för att inte få en hel hög med gängliga plantor!!
    Ha det gott!/ Bea

    SvaraRadera
  5. Ja, men tänk - nu är vi redan i mitten av mars, vem trodde det i början av februari?? Tiden går så fort, snart har du all den grönska du längtar till! /Ruben

    SvaraRadera
  6. Otroligt vackert ändå...och snart vänder det ju!


    mvh, Anja

    SvaraRadera
  7. Tack, tack för välgörande trösteord. På fredag är det vårdagjämning!

    SvaraRadera