tisdag 14 april 2009

Plötsligt....



...så är de bara där. Under alla gamla löv och oklippta vinterståndare: Krokusarna. Och lika glad blir jag varje vår. Fler och fler vill upp, för varje timme tycks det. Och vädret har varit riktigt skönt ett par av påskens dagar, resten? Regnigt, mulet och kyligt. Men vad gör det. Nu kan inget hålla emot längre. Snön krymper vare sig den vill eller inte. Och skulle det bli åtefall så har jag en stor tröst:
På fredag reser vi till Rom och sedan till Toscana. En dröm går i uppfyllelse. Jag fick resan av mina barn när jag fyllde jättemycket. Så ni kan räkna med en del Italienbilder framöver. Och inte nog med att JAG ska åka, alla, hela stora familjen reser tillsammans. Drömmen handlar i första hand om I giardini di Ninfa. Dit har jag velat åka länge, länge. Och söndag 19 april vandrar jag där, i den vackraste av alla trädgårdar. Det är fullständigt obegripligt, men sant.

Ha det skönt!

15 kommentarer:

  1. Ja visst är det ljuvligt när våren visar sig i rabatterna.
    Vilken lycka att få fara till Toscana med familjen. Hoppas att du får se och uppleva mycket, Jag ser framemot ett inlägg därifrån

    Ha en fin dag
    Gunilla.

    SvaraRadera
  2. Låter härligt med en resa till Italien och Ninfa. Har läst någonstans, att det var väldigt besvärligt - dels att ta sig till Ninfa och sedan var det lite si och så med öppettider. Hoppas det är en arrangerad tur så allt löper som det ska! Ser fram emot många härliga kort därifrån. /Ruben

    SvaraRadera
  3. Ruben: Tur att vi har hyrt bil och ja, de har bara öppet en helg i månaden. Och tyvärr verkar det som om man bara får vara där i en timme! Ska använda mitt Presskort och se om jag kan utöka tiden med det!

    SvaraRadera
  4. hej
    äntligen en krokus!
    mina har ju vissnat.
    så härligt med Italien!
    Underbart trädgårdar vår och god mat!
    Och Att få åka med familjen !

    hälsar
    Monika

    SvaraRadera
  5. Oj, oj, så underbart med en resa till Italien och en utmärkt tidpunkt dessutom. En dröm för oss...kanske en dag..blir det möjligt!
    Visst är det ljuvlig tid nu, när allt liksom spricker fram, jag njuter för varje ny upptäckt ;)
    Ha det gott! /Bea

    SvaraRadera
  6. Hej! vilken fin blogg du har!

    Läs mer om Ninfa hos slottsträdgårdsmästaren!

    mvh
    Ann-Christin

    http://gardener.blogg.se/spaning/2007/april/ninfa-italien.html

    SvaraRadera
  7. Härligt med en tur till Italien nu- ser fram emot bilderna!

    SvaraRadera
  8. Men vad härligt med krokus! Det var på tiden!
    Men vad härligt med Rom och Toscana. Det är en av mina önskeresor också. Toscana har jag varit i men aldrig i Rom! Ska bli kul att se dina bilder!
    Ha det så skönt och trevlig resa om vi inte "hörs" innan. Kram Anette

    SvaraRadera
  9. Visst är det skönt när äntligen vårblommorna dyker upp i trädgården och det är verkligen plötsligt. Har aldrig varit med om maken till snösmältning hos oss tidigare. Och vilken drömresa du ska göra, det är väl bästa tiden att åka dit nu, med tanke både på årstiden här hemma och där. Jag önskar dig en trevlig resa och väntar på rapport.

    SvaraRadera
  10. Åh, Toscana, din lyllos. Rom har jag varit i ett par gånger, alltid fantastiskt, och all historia man snubblar på runt varje gathörn... Ninfa har jag däremot missat! Ha det underbart!

    SvaraRadera
  11. Underbart! Här går det så fort att jag inte hinner med.
    Fast jag njuter till fullu när jag går och jobbar i trädgården.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  12. Cara Lillebeth,
    Buon viaggio! Har blommar ginsten nu - gult overallt. Lila minicyklamen bildar mattor i skogen. Frukttraden har blommat over. Du kommer ned till full var! Du far m a o tva varar. Nar Du atervander till Sverige, far Du uppleva den pa nytt. Inte dumt, eller hur? Ser fram emot Dina bilder! Bacione, Ingrid in Umbria

    SvaraRadera
  13. Vill önska dig en riktigt mysig Italien-tur. Du kommer att hitta massor av underbara motiv att fotografera! Ser fram emot en redovisning...*ler*

    SvaraRadera
  14. Grattis i efterskott. Vilken underbar present du fått. Lycklig resa!
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  15. Oj vilken härlig present! Ninfa är ett av mina drömresemål också, hoppas du lägger upp bilder när du kommer hem!!! Ha det så gott på resan!
    Växthusmadam

    SvaraRadera