onsdag 30 januari 2013

Slutet på historien

Kära bloggvänner som jag inte "pratat" med på mycket länge. Tänkte berätta att jag alldeles snart flyttar söderut: till den lilla byn Borrby på Österlen. Där, i södern, fann jag mitt nya lilla gatuhus (under reparation som syns på bilden) med en ingentingträdgård (än så länge;)). Jag fick ett underbart nytt trädgårdsjobb på Apotekarns i Simrishamn och en ny och varm kärlek. Så fint kan livet bli. Fast det var fint förut också. Och att gå ifrån trädgård och hus är svårt. Så svårt. Det är en blandning av glädje över det nya och sorg över att lämna det gamla. Den trädgård som betytt så mycket för mig. Jo, jo, visst har jag grävt (fint och försiktigt) och delat plant och några rosor, men ändå. Så mycket av så många år blir kvar här uppe. Men kanske att de som köpt mitt hus kan glädjas till våren. Det hoppas jag. Och kanske att jag öppnar en ny blogg, en som handlar om äventyret med att göra en liten trädgård på Österlen. Då hör jag av mig. Ha det gott alla och hoppas vi ses eller skrivs.

7 kommentarer:

  1. Ja, nog har du varit borta en stund, men fint du har det bra. Lycka till :) och jag ser fram mt den nya bloggen :)

    SvaraRadera
  2. Spännande med så mycket nytt på en och samma gång och Österlen är vi väl många som drömt om. Önskar dig lycka till och allt gott!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken glad nyhet!! Det verkar ju toppen!!! Hoppas du nu delar med dig av trädgårdslivet där nere!

    /Ruben

    SvaraRadera
  4. Superb post however I was wondering if you could write a litte
    more on this topic? I'd be very thankful if you could elaborate a little bit further. Kudos!

    My homepage; robe d'avocat

    SvaraRadera
  5. Thanks for finally writing about > "Slutet p� historien"
    < Liked it!

    Here is my web-site :: robe d'avocat

    SvaraRadera
  6. Very good information. Lucky me I came across your website by accident (stumbleupon).
    I have saved as a favorite for later!

    My site ... atasan Wanita

    SvaraRadera
  7. Hey keep posting such good and meaningful articles.

    SvaraRadera